Του Κωστή Μπουντούρη
Αρχιτέκτονα - Μηχανικού
Το λιθόκτιστο γεφύρι έχει πλάτος 3,50 μ., με άνοιγμα τόξου 4,50 μ. και ύψος στην θέση του κλειδιού 2,90 μ. Για την κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί λαξευτά καμαρολίθια για το μέτωπο κάθε τόξου και λίθινες πλάκες για την καμάρα, ενώ η θεμελίωσή του γίνεται σε αυτοφυή συμπαγή μαύρο ασβεστόλιθο. Έχει γενικά πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και κατ’ αυτό τον τρόπο διαθέτει μεγάλη αντοχή στα φορτία των αυτοκινήτων, φορτηγών και βαριών οχημάτων που περνούν από πάνω του τις τελευταίες πέντε δεκαετίες. Με βάση την θέση του στην αρχική είσοδο του οικισμού της Καρυάς (κύρια πρόσβαση από την πλευρά του Άργους) και σύμφωνα με τα κατασκευαστικά του στοιχεία εκτιμώ πως μπορεί να χρονολογηθεί στο μέσον του 19ου αι. (1840-1860 περίπου).
Στο τέλος της δεκαετίας του 1960, και προκειμένου να διέλθει ο μεταλλικός αγωγός υδροδότησης των άλλων οικισμών της κοινότητας Καρυάς, διανοίχθηκαν δύο μεγάλες τρύπες στο εξωράχιο της καμάρας. Φαίνεται ότι αυτοί που το έκαναν εμπιστεύθηκαν απόλυτα την αντοχή του γεφυριού και ο χρόνος δεν τους διέψευσε, αφού μέχρι σήμερα στέκει άκαμπτο.
Για την διαπλάτυνση του γεφυριού κατά την δεκαετία του 1970 κατασκευάστηκαν δύο τοιχία από σκυρόδεμα (ένα σε κάθε πλευρά του γεφυριού σε διαγώνια αντικρυστές θέσεις) καθώς και οδόστρωμα, επίσης με πλάκα από σκυρόδεμα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να φαρδύνει ο δρόμος και να αποκτήσει η γέφυρα πλάτος 4,80 μ. Για τον λόγο αυτό δεν είναι ορατή σε όσους διέρχονται από πάνω η λιθόκτιστη δομή του γεφυριού, αλλά και δεν μπορεί εύκολα να επιθεωρηθεί η κατάστασή του. Αξίζουν λοιπόν ιδιαίτερα συγχαρητήρια σε όσους τόλμησαν να μπουν στο ρέμα και να το καθαρίσουν.